ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ ПРОФІЛАКТИКИ ІНТЕРНЕТ-ЗАЛЕЖНОЇ ПОВЕДІНКИ У СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ

Автор(и)

  • С. Ю. Лукащук

DOI:

https://doi.org/10.32782/psy-visnyk/2024.2.20

Ключові слова:

Інтернет-залежність, профілактика, супровід інтернет-залежної поведінки, студенти медичних навчальних закладів, система психолого-педагогічного втручання.

Анотація

Стаття присвячена аналізу та обговоренню стратегій первинної, вторинної та третинної профілактики інтернет-залежності серед студентів медичних спеціальностей, відповідно до класифікації Всесвітньої організації охорони здоров'я. Автор детально розкриває методи і підходи до реалізації комплексних профілактичних програм, які охоплюють освітні, соціальні, психологічні, адміністративні та законодавчі аспекти. Викладено основні завдання профілактичної діяльності, що включають формування здорового життєвого стилю, розвиток соціальної підтримки, інформування про ризики інтернет-залежності, стимулювання зміни дезадаптивних форм поведінки на адаптивні, а також формування мотивації до зниження рівня інтернетактивностей. Розкриваються принципи побудови ефективних профілактичних програм, включно з системністю, стратегічною цілісністю, багатоаспектністю та континуальністю. Особлива увага приділяється важливості взаємодії між студентами, викладачами, батьками, адміністрацією університетів та громадськими організаціями для створення цілісного та ефективного підходу до профілактики інтернет-залежності. Зроблено акцент на необхідності інтеграції профілактичних ініціатив у загальний навчальний та виховний процес, а також на значенні регулярної оцінки ефективності програм. Стаття вносить вагомий внесок у розуміння комплексної профілактики інтернет-залежності та пропонує конкретні рекомендації для її реалізації у навчальних закладах. Зроблено висновки, що профілактика інтернет-залежності вимагає комплексного та багатоаспектного підходу, залучення широкого спектра зацікавлених сторін та адаптації до специфічних потреб та умов навчального середовища. Використання такого підходу дозволить не лише зменшити рівень інтернет-залежності серед студентів, але й сприяти формуванню здорових звичок та покращенню загального психологічного та соціального благополуччя. Подальший розгляд цієї проблеми вбачаємо у розробці навчальних програм і методик, щоб забезпечити ефективне навчання та сприяти мінімізації проявів адиктивної поведінки, як серед студентів медичних навчальних закладів.

Посилання

Georgiadis J.R., Kringelbach M.L. The human sexual response cycle: Brain imaging evidence linking sex to other pleasures. Prog. Neurobiol. 2012, № 98. С. 49–81.

Yuan K., Qin W., Wang G., Zeng F., Zhao L., Yang X., Liu P., Liu J., Sun J., von Deneen K.M., Gong Q., Liu Y., Tian J. Microstructure Abnormalities in Adolescents with Internet Addiction Disorder. PLoS ONE. 2011.

Steele V.R., Staley C., Fong T., Prause N. Sexual desire, not hypersexuality, is related to neurophysiological responses elicited by sexual images. Socioaffective Neurosci. Psychol. 2013. № 3. С. 207–270.

Lin X., Dong G., Wang Q., Du X. Abnormal gray matter and white matter volume in “Internet gaming addicts” Addict. Behav. 2015. № 40. С. 137–143.

Han D.H., Lyoo I.K., Renshaw P.F. Differential regional gray matter volumes in patients with on-line game addiction and professional gamers. J. Psychiatr. Res. 2012. № 46. С. 507–515.

Hilton D.L., Watts C. Pornography addiction: A neuroscience perspective. Surg. Neurol. Int. 2011. № 2. С. 19.

Lopez-Fernandez O., Honrubia-Serrano M.L., Gibson W., Griffiths M.D. Problematic Internet use in British adolescents: An exploration of the addictive symptomatology. Comput. Hum. Behav. 2014. № 35. С. 224–233.

Ruiz-Díaz M., Hernández-González M., Guevara M.A., Amezcua C., Ågmo A. Prefrontal EEG correlation during tower of hanoi and WCST performance: Effect of emotional visual stimuli. J. Sex. Med. 2012. № 9. С. 2631–2640.

Jelenchick L.A., Eickhoff J., Christakis D.A., Brown R.L., Zhang C., Benson M., Moreno M.A. The Problematic and Risky Internet Use Screening Scale (PRIUSS) for Adolescents and Young Adults: Scale Development and Refinement. Comput. Hum. Behav. 2014. № 35. С. 171–178.

Cicchetti D. Child maltreatment. Annu. Rev. Clin. Psychol. 2005. № 1. С. 409–438.

Young, K. S. Caught in the net: How to recognize the signs of Internet addiction and a winning strategy for recovery. John

Wiley & Sons. 1998.

Chou, C., Condron, L., & Belland, J. C. A review of the research on Internet addiction. Educational Psychology Review.

№ 17(4). С. 363–388.

Chang, M. K., Law, S. P., Nguyen, T. H. Factors influencing the addictive use of social networking sites: A case study in

Vietnam. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking. 2013. № 16(6). С. 456-463.

Ironson G.H, Freund B., Strauss J.L., Williams J. Comparison of two treatments for traumatic stress: a community-based

study of EMDR and prolonged exposure. J. Clin. Psychol. 2002. № 58. С. 113–128.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-04

Як цитувати

Лукащук, С. Ю. (2024). ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ ПРОФІЛАКТИКИ ІНТЕРНЕТ-ЗАЛЕЖНОЇ ПОВЕДІНКИ У СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Психологія, (2), 103-107. https://doi.org/10.32782/psy-visnyk/2024.2.20