ТОЧНІСТЬ МЕТАКОГНІТИВНОГО МОНІТОРИНГУ У РОЗРІЗІ СКЛАДНОСТІ / ЛЕГКОСТІ ЗАВДАНЬ
DOI:
https://doi.org/10.32782/psy-visnyk/2021.4.15Ключові слова:
метакогнітивний моніторинг, точність, складність / легкість завданьАнотація
Стаття зосереджена на аналізі деяких теоретичних та емпіричних аспектів взаємозв’язку між точністю метакогнітивного моніторингу та складністю / легкістю завдань. На основі теоретичного аналізу та емпіричного дослідження ми розкриваємо роль складності / легкості завдань у точності метакогнітивного моніторингу студентів, аналізуємо, наскільки точно студенти можуть здійснити правильність виконання завдань відповідно до визначених рівнів складності / легкості завдань тощо. Під час здійснення суджень метакогнітивного моніторингу студенти оцінювали рівень складності / легкості завдань шляхом відповідей на EOTs запитання щодо складності / легкості кожного завдання. Отримані результати показали нелінійний характер співвідношення суб’єктивної складності / легкості завдань та фактичного рівня складності / легкості завдань. Загалом, аналіз такого оцінювання усіх завдань показав, що найбільше, а саме 68,2% респондентів оцінили завдання як легкі, тоді як 31,8% респондентів визначили завдання як складні. У прогностично оцінених студентами легших за рівнем складності / легкості завданнях найбільше респондентів – 21% – відзначились показниками недостатньої впевненості, і лише 5,2% показали надмірну впевненість. У завданнях середнього рівня складності 12,6% респондентів показали точність метакогнітивного моніторингу за типом «ТММ++». У складніших завданнях надмірну впевненість показали 17,5% і 16,5% респондентів відповідно. Заслуговує на увагу висновок, що студенти, як правило, неточні у своїх метакогнітивних судженнях і саме неточний метакогнітивний моніторинг має більший прояв тоді, коли представлена до опрацювання інформація є складнішою, і, відповідно, менший, коли завдання є легшими. Надбанням є те, що результати дослідження можуть зіграти важливу роль у процесі розуміння взаємозв’язку між точністю метакогнітивного моніторингу та навчальною успішністю студентів університету.
Посилання
Августюк М. М. Ілюзія знання в метакогнітивному моніторингу навчальної діяльності студентів ВНЗ : дис. ...канд. психол. наук : 19.00.07. Острог, 2016. 316 с.
Волков Д.Н., Зиновьева Е.В. Проявление когнитивного бессознательного в феномене сверхуверенности. Вестник СПбГУ, 2011. Сер. 12, Вып. 1. С. 3–323.
Фомин А.Е., Богомолова Е.А. Влияние рассуждений о знании на метакогнитивный мониторинг решения проверочных заданий. Экспериментальная психология. 2019. Т. 12. № 1. С. 126–138.
Avhustiuk M. M. Metacognitive monitoring accuracy and learning achievement success: Some theoretical and methodological aspects. Психологія та педагогіка: сучасні методики та інновації, досвід практичного застосування : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції, м. Львів, 23-24 жовтня 2020 р. С. 29–32.
Dunlosky J., Metcalfe J. Metacognition: A textbook for cognitive, educational, life span and applied psychology. USA : SAGE Publications, Inc., 2009. 344 p.
Grieco D., Hogarth R. M. Overconfidence ina absolute and relative performance: The regression hypothesis and Bayesian updating. Journal of Economic Psychology, 2009. Vol. 30, No. 5. P. 756–771.
Koriat A. Monitoring one’s own knowledge during study: A cue-utilization approach to judgments of learning. Journal of Experimental Psychology: General, 1997. Vol. 126, No. 4. P. 349–370.
Lin L.-M., Zabrucky K. M., Moore D. Effects of text difficulty and adults’ age on relative calibration of comprehension. The American Journal of Psychology, 2002. Vol. 115, No. 2. P. 187–198.
Lovelace E. A. Metamemory: Monitoring future recallability during study. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition, 1984. Vol. 10, No. 4. P. 756–766.
Pulford B. D. Overconfidence in human judgment : PhD Thesis. Department of Psychology, University of Leicester, 1996. 129 p.
Ranalli J. Inaccurate metacognitive monitoring and its effects on metacognitive control and task outcomes in self-regulated L2 learning : TESL-EJ21.8. The Electronic Journal for English as a Second Language, 2018. Vol. 21, No. 4. P. 1–20.
Thiede K. W., Anderson M. C. M., Therriault D. Accuracy of metacognitive monitoring affects learning of text. Journal of Educational Psychology. 2003. Vol. 95, No. 1. P. 66–73.