ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА ПСИХОЛОГІВ ДО РОБОТИ З ДІТЬМИ З АУТИСТИЧНИМИ ПРОЯВАМИ

Автор(и)

  • Р. М. Бондаренко

DOI:

https://doi.org/10.32782/psy-visnyk/2021.1.1

Ключові слова:

модель, педагогічна діяльність, корекція, професійна підготовка

Анотація

Статтю присвячено розгляду проблеми підготовки фахівців, зокрема психологів, до роботи з дітьми з аутизмом. Останнім часом усе більше уваги приділяється проблемі вивчення й корекції різних психічних розладів у дітей. З’явилося досить багато літератури, у тому числі рекомендаційної з питань розумової відсталості, порушень навчання та виховання, відхилень поведінки й спілкування. Проте ще багато питань потребує вивчення. Так, доціль- но зупинитися на проблемі раннього дитячого аутизму (далі – РДА), при якому порушення спілкування переважає в усій поведінці дитини й домінує місце у формуванні її аномального розвитку, тоді як при інших дефектах психіч- ного розвитку порушення спілкування мають вторинний характер і значно зменшуються або зникають при корекції основного розладу: розумової відсталості, невротичних розладів, дефектів мови й слуху тощо. Корекція раннього дитячого аутизму має особливий, досить складний характер. Це призводить до необхідності вдосконалення про- фесійної підготовки психологів.

Посилання

Александров Н.В. Проблема формиро- вания модели личности специалиста / Н.В. Александров, В.Ф. Шадриков. Москва : Знание, 1984. 320 с.

Аутизм: методические рекомендации по психолого-педагогической коррекции / [под. ред. С.А. Морозова]. Москва : Академия, 2001. 235 с.

Єрмаков І.Г. Виховання життєтворчості: моделі виховних систем : метод. матеріал. Харків : Основа, 2006. 224 с.

Життєва компетентність особистості: від теорії до практики : наук.-метод. по- сіб. / [ред. І.Г. Єрмаков]. Запоріжжя : Центріон, 2005. 640 с.

Ліблінг М.М. Підготовка до навчання дітей з раннім дитячим аутизмом. Дефектологія. 1997. № 4. С. 45–57.

Линенко А.Ф. Готовність майбутнього вчителя до педагогічної діяльності. Педагогіка і психологія. 1995. № 1. С. 125–132.

Климов Е.А. Психология профессионального самоопределения Ростов на Дону : Феникс, 1996. 512 с.

Нечипоренко В.В. Становлення освітнього реабілітаційного закладу нового типу. Кроки до компетентності та інтеграції в суспільство : наук.-метод. зб. / [за ред. І.Г. Єрмакова]. Київ, 2000. 333 с. 9. Никольская О.С. Аутичный ребёнок. Пути помощи / О.С. Никольская, Е.Р. Баенская, М.М. Либлинг. Москва, 1997. 430 с.

Мастюкова Е.М. Лікувальна педагогіка. Ранній і дошкільний вік / Е.М. Мастюкова. Москва : Освіта, 1997. 360 с.

Профессиональное самоопределение и профессиональная карьера молодежи / [под. ред. С.Н. Чистяковой, А.Я. Журкиной]. Москва : Ин-т профессионального самоопределения молодежи РАО, 1993. 212 с.

Смирнова Е.У. Пути формирования модели специалиста с высшим образованием / Е.У. Смирнова. Ленинград : ЛГУ, 1977. 136 с.

Спеціальна дошкільна педагогіка : навч. посіб. / Е.А. Стребелева, А.Л. Венгер, Е.А. Екжанова. Москва : Академія, 2001. 345 с.

Ульянова Р.К. Проблемы коррекционной работы с аутичными детьми. Педагогический поиск. 1999. № 9. С. 15–21.

Bernard-Opitz V. Kinder mit Autismus- Spektrum-Störung (ASS) / V. Bernard- Opitz. – Stuttgart, 2005.

Maurice C. Ich würde Euch so gerne verstehen – Meine Kinder sind gefangen in ihrer eigenen Welt. Berg / C. Maurice. Gladbach, 2002.

Schopler E. Ubungsanleitungen zur Förderung autistischer und entwicklungsbehinderter Kinder / E. Schopler, M. Lansing, L. Waters. Dortmund, 2000.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-28

Як цитувати

Бондаренко, Р. М. (2021). ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА ПСИХОЛОГІВ ДО РОБОТИ З ДІТЬМИ З АУТИСТИЧНИМИ ПРОЯВАМИ. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Психологія, (1), 5-8. https://doi.org/10.32782/psy-visnyk/2021.1.1