ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ КОРПОРАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ ТА ОРГАНІЗАЦІЙНОЇ ВІДДАНОСТІ В УПРАВЛІНСЬКІЙ ДІЯЛЬНОСТІ: ЗАГАЛЬНОПСИХОЛОГІЧНИЙ КОНТЕКСТ

Автор(и)

  • Н. В. Нестеренко

DOI:

https://doi.org/10.32782/psy-visnyk/2022.2.21

Ключові слова:

корпоративна культура, організаційна відданість, управління, діяльність, менеджмент

Анотація

У статті доводиться, що корпоративна культура є одним із важливих компонентів у сфері організаційної поведінки, зокрема для цілей кращого розуміння як організаційного контексту, так і людей, які управляють організаціями. Звідси випливає, що корпоративна культура може впливати на успішність досягнення організацією її цілей та задач. Показано, що корпоративна культура або ж організаційна відданість мають потенційний вплив на організаційну ефективність. Таким чином організаційна культура може покращити рівень організаційної відданості і відтак забезпечити організаційний успіх. Поняття «відданість» розглядається як бажання соціальних суб’єктів віддавати свою енергію та лояльність певній соціальній системі, або ж як дієву прив’язаність до певної організації поза факторами чисто інструментального впливу, заради яких можна було би підтримувати таку прив’язаність. Ці фактори також мають важливе значення для управлінців, які є провідниками системно важливих процесів усередині організації. Відповідно, ці фактори, корпоративна культура та організаційна відданість, можуть бути пов’язані. Результати нашої роботи показують, що існує зв’язок між корпоративною культурою та організаційною відданістю. Зазначено, що корпоративна культура та організаційна відданість мають вплив на робочу продуктивність. Це означає, що певний тип корпоративної культури та організаційної відданості може сприяти більшій продуктивності та успішності організації в цілому. Такий висновок має важливе значення для управління та розвитку, зокрема стосовно розвитку людських ресурсів та мотивації для працівників. Обґрунтовано, що для цілей мотивації персоналу слід спершу визначити тип організаційної культури, аби потім виділити відповідний тип організаційної відданості, на який слід робити наголос усередині організації.

Посилання

Choe M. An empirical study of corporate strategy and culture in Korea. Quarterly Review of Economics and Business. 1993. Vol. 21, no. 2. P. 73–92.

Cohen A. Does cultural socialization predict multiple bases and foci of commitment. Journal of Management. 2000. Vol. 26, no. 1. P. 5–31.

Deal T., Kennedy A. Corporate Cultures. MA : Addison-Wesley, Reading, 1982.

Denison D. R. Corporate culture and organizational effectiveness. New York : Wiley, 1990. 267 p.

Deshpande R., Farley J. Executive insights: corporate culture and market orientation: comparing Indian and Japanese firms. Journal of International Marketing. 1999. Vol. 7, no. 4. P. 111–127.

Hofstede G. Cultures’ Consequences: International Differences in Work Related Values. Beverly Hills : Sage, 1980.

Iverson R. Employees acceptance of organisational change: the role of organizational commitment. International Journal of Human Resources. 1996. Vol. 7, no. 1. P. 122–149.

Ковальчук О. Операціоналізація феномену соціальної відповідальності та концепція уявлень про роботу. Організаційна психологія. Економічна психологія. 2015. Т. 3, вип. 1. С. 52–58.

Kamal B. Organisational culture: organisational adaptability and change – a study of Petronas : PhD thesis. Los Angeles, 1988.

Клочко A. Комплекс методик для дослідження психологічних особливостей традиційних та інноваційних стилів управління менеджерів в освітніх організаціях. Організаційна психологія. Економічна психологія. 2019. Т. 1, вип. 12. С. 77–89.

Когут O. Теоретичні аспекти дослідження розвитку організаційної культури. Організаційна психологія. Економічна психологія. 2018. Т. 2-3, вип. 9-10. С. 70–77.

Kotter J. P. Corporate culture and performance. New York : Free Press, 1992. 214 p.

Креденцер O. Дослідження типів організаційної культури загальноосвітніх навчальних закладів: вплив чинників мезо- та мікрорівнів. Організаційна психологія. Економічна психологія. 2015. Т. 2. С. 53–59.

Meyer J., Allen A. Commitment in the Workplace: Theory, Research and ApplicationMeyer. London : Sage, 1997.

Maksymenko S. Genetic consensus of personality lighting as methodology of application of technologies of psychological rehabilitation and psychological protection of population. Fundamental and Applied Researches in Practice of Leading Scientific Schools. 2017. Vol. 21, no. 3. P. 12-19.

Pool S. W. Organizational culture and its relationship between job tension in measuring outcomes among business executives. Journal of Management Development. 2000. Vol. 19, no. 1. P. 32–49. URL: https://doi.org/10.1108/02621710010308144

Organizational commitment, job satisfaction and turnover among psychiatric technicians / L. Porter et al. Journal of Applied Psychology. 1974. Vol. 59. P. 603–609.

Poznanski P., Bline D. Using structural equation modeling to investigate the causal ordering of job satisfaction and organizational commitment among staff accountants. Behavioral Research Accounting. 1997. Vol. 9. P. 32–43.

Rashid M., Anantharaman R. A study of corporate culture strategy and culture. Malaysian Management Review. 1997. Vol. 32, September. P. 25–29.

Rodina N. The area of the psychological phenomena system modeling in Ukraine: development, results and prospects of research. Fundamental and Applied Researches in Practice of Leading Scientific Schools. 2017. Vol. 21, no. 3. P. 56–60.

Sadri G., Lees B. Developing corporate culture as a competitive advantage. Journal of Management Development. 2001. Vol. 20, no. 10. P. 853-859.

Schein E. Organisational Culture and Leadership. San Francisco: Jossey-Bass, 1992.

Scholz C. Corporate culture and strategy: the problem of strategic fit. Long Range Planning. 1987. Vol. 20, no. 4. P. 78-87.

Schwartz H., Davis S.M. Matching corporate culture and business strategy. Organizational Dynamics, Winter. P. 30-48. 1981.

Steers R.M. Antecedents and outcomes of organisational commitment. Administrative Science Quarterly. 1977. Vol. 22. P. 46-56.

Van der Post W.Z., de Coning T.J., Smit E.V. The relationship between organizational culture and financial performance: some South African evidence. South African Journal of Business Management. 1998. Vol. 29, no. 1. P. 30-41.

Van Vianen A.E.M. Person-organization fit: the match between newcomers’ and recruiters’ preferences for organization cultures. Personnel Psychology. 2000. Vol. 53, no. 1. P. 113-150.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-12

Як цитувати

Нестеренко, Н. В. (2022). ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ КОРПОРАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ ТА ОРГАНІЗАЦІЙНОЇ ВІДДАНОСТІ В УПРАВЛІНСЬКІЙ ДІЯЛЬНОСТІ: ЗАГАЛЬНОПСИХОЛОГІЧНИЙ КОНТЕКСТ. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Психологія, (2), 104-109. https://doi.org/10.32782/psy-visnyk/2022.2.21

Номер

Розділ

ОРГАНІЗАЦІЙНА ПСИХОЛОГІЯ; ЕКОНОМІЧНА ПСИХОЛОГІЯ